Mic ghid turistic: Finlanda partea I

Hello!
V-am promis de ceva vreme postarea aceasta, si acum m-am decis ca trebuie neaparat sa o scriu.
Asa cum v-am spus si aici, am fost timp de o luna in Finlanda pentru scoala de vara, si pot sa spun ca a fost o luna minunata.
Astazi vreau sa va vorbesc mai mult despre Helsinki, capitala tarii, urmand sa va povestesc si despre Vaasa(orasul unde am locuit eu) si alte cateva locatii care le-am vizitat. Dar ca sa aveti energie pe parcursul postarii, in prima poza avem ca vedete Karjalanpiirakka, o "barcuta" comestibila, tipica regiunii Careliei, care se consuma cu un amestec de ou fiert si unt, sau  cu gem, depinde cum doriti. Sunt foarte bune si destul de satioase.

 Si in continuare o imagine de pe strazile orasului Helsinki, cu sediul central al companiei electrice.
 Tramvaiul 3T va ofera o calatorie prin dreptul majoritatii atractiilor turistice ale orasului. Un bilet de tramvai/autobuz/metrou costa 2,50 euro si poate fi folosit timp de o ora pe toate cele 3 mijloace de transport mentionate.
 Si pentru ca femeile iubesc cumparaturile, Kamppi ofera o gama variata si larga de magazine, pentru toate gusturile si varstele.
 Tuomiokirkko, aflata in Piata Senatului, este o biserica luterana destul de impunatoare. Sigur stiti imaginea clasica in care o multime de oameni stau pe treptele bisericii.
 Si Piata Senatului, din pacate usor dezolanta datorita vremii
 Daca oamenii si traficul va ofera liniste, acesti mici monstri nu va vor oferi liniste. Sunt foarte multi si mult mai galagiosi decat pescarusii autohtoni.
 Uriasii care pazesc intrarea principala in gara
 Si gara centrala din oras
Podul iubirii. Nu prea am vazut legatura dintre el si tarile nordului, dar mi s-a parut foarte frumoasa conglomeratia de lacate si mesaje de dragoste scrise pe ele.
 Catedrala Uspenski, cu influente rusesti. Destul de impozanta, cum troneaza ea frumos pe-un deal. de sus aveti o priveliste foarte frumoasa asupra orasului si a portului din apropiere.
 Vechile hale centrale ale orasului.
 Cladirea parlamentului
 Muzeul de arta moderna Kiasma
 Muzeul National al Finlandei
 Suomenlinna, o fortareata militara construita pe 4 insulite conectate intre ele, nu departe de oras, drumul cu feriboatul dureaza aproximativ 10-15 minute.


 Monumentul Sibelius, dedicat compozitorului national al Finlandei
 Seurasaari, o insula unde puteti admira mai multe case tipice finlandeze. Un fel de muzeul satului. Parcul se poate vizita fara plata, insa daca doriti sa vizitati cladirile in interior trebuie achizitionat un abonament, dar din pacate nu va pot spune cat costa pentru ca noi am ajuns prea tarziu pe insula si era inchisa casa de la intrare. Se poate ajunge cu autobuzul din centrul orasului, fara a plati vreo suprataxa, se circula cu bilet normal.
Cat am stat in Helsinki eu mi-am achizitionat un abonament de autobuz, pentru ca mi s-a parut mult mai rentabil. Am platit 21 de euro pentru 6 zile(daca nu ma insel) si puteam sa circul nelimitat in orasul Helsinki si am avut inclusa si insula Suomenlinna in acest abonament. Pretul unui bilet cu feriboat-ul costa in jur de 10 euro,dus-intors, deci am facut un pic de economie,zic eu. Drumul din Helsinki catre Vantaa( un fel se suburbie a Helsinkiului) , unde este aeroportul, costa 4,50 euro si dureaza aproximativ 40 de minute. Da, Helsinki este un oras mare.
Orasul este de fapt foarte mare,rasfirat, VERDE! si nu mi s-a parut deloc aglomerat. Din cate am auzit, este mult mai mare decat Bucurestiul, insa are aproximativ 600.000 de locuitori.
Este un oras foarte curat si civilizat, linistit,va puteti plimba in voie si pe jos insa o sa cadeti in front seara cand veti ajunge aproape de pat, si va spun din experienta proprie.
Despre restaurante si baruri nu va pot spune prea multe din pacate, pentru ca eu am stat la o prietena si gateam acasa, insa viata este categoric mai scumpa acolo. Ce am vazut pe afise pe la restaurante in centrul orasului si aproape de centru, un meniu costa intre 10,11-20 euro, in functie de ceea ce continea si cat era de sofisticat.
Daca sunteti adeptii bauturilor carbogazoase, Finlanda este iadul vostru, deoarece sunt foarte scump. Finlandezii pun foarte mare accent pe un stil de viata sanatos, si prin urmare tot ce este daunator are un pret mult mai ridicat. Puteti gasi insa sucuri naturale si nectar de fructe mai ieftin ca in Romania; eu am fost fana a sucurilor naturale cat eram acolo, si plateam in jur de 1 euro pentru o cutie de 1 litru, 1,5. Pe eticheta fiecarui produs alimentar veti gasi scrie destul de mare ceea ce contine, cate calorii are, si toate informatiile nutritionale, chiar langa logo-ul produsului. Multe produse care se gasesc acolo nu contin gluten,grasimi sau lactoza.
In afara de aceste informatii, nu stiu ce as putea sa va mai spun, dar va astept intrebarile in comentarii,daca aveti.
In urmatoarea postare va voi povesti despre Vaasa, orasul unde a avut loc cursul de vara, si despre 2 rezervatii naturale pe care le-am vizitat. Mai multe informatii despre mancare si preturi vor urma, pentru ca din Vaasa imi amintesc mult mai bine :D

Share this:

CONVERSATION

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu